Normal view MARC view ISBD view

Τρεις ιστορίες

by Denis Diderot
, Ceci n'est pas un conte. Madame de la Carlière. Supplément au Voyage de Bougainville Additional authors: 070 -- Diderot, Denis -- 1713-1784 | 730 -- Παπαδάκη, Ειρήνη | 650 -- Πόλις Series: Γαλλική Λογοτεχνία | Γαλλική πεζογραφία - Αφήγημα | Συλλογή ΦΚ. | French literature Edition statement:1η έκδ. Published by : Πόλις , 2006 Physical details: 190 σελ. 21x14 εκ. ISBN: 960-435-099-4. Subject(s): Γαλλική Λογοτεχνία | Γαλλική πεζογραφία - Αφήγημα | Συλλογή ΦΚ. | French literature
Tags from this library:
No tags from this library for this title.
Log in to add tags.
Item type Location Call number Copy Status Notes Date due
Books Books Βιβλιοθήκη Ανθός
ΞΛ 843 DID (Browse shelf) 1 Available 2006
Browsing Βιβλιοθήκη Ανθός Shelves Close shelf browser
Previous
Previous
ΞΛ 843 DESSans moi ΞΛ 843 DHOLe pays ou l' on n' arrive jamais ΞΛ 843 DICLe Verite sur l'Affaire Harry Quebert ΞΛ 843 DIDΤρεις ιστορίες ΞΛ 843 DIDΗ καλόγρια ΞΛ 843 DOHL mort sans visage

Μαλακό εξώφυλλο

Δωρεά από Φλωρίκα Κυριακοπούλου

Με τον τίτλο "Τρεις ιστορίες" δημοσιεύονται από κοινού τρία αλληλένδετα αφηγήματα του Ντενί Ντιντερό που πρωτοδημοσιεύθηκαν στο περιοδικό "Λογοτεχνική αλληλογραφία" του Γκριμ από το 1793 ώς το 1794.
Η πρώτη ιστορία, το "Αυτό δεν είναι παραμύθι", αποτελείται από δύο μέρη που θέτουν το πρόβλημα της ηθικής στάσης στο πλαίσιο μιας ερωτικής σχέσης. Το πρώτο μέρος εισάγεται με το συμπέρασμα "υπάρχουν πολύ καλοί άνδρες και πολύ κακές γυναίκες". Στο δεύτερο μέρος η σχέση εξουσίας των δύο φύλων αντιστρέφεται καθώς διαπιστώνεται τώρα πως "υπάρχουν πολύ καλές γυναίκες και πολύ κακοί άνδρες". Η ερωτική επιθυμία αποδεικνύεται αυθαίρετη και ανυπότακτη σε οποιαδήποτε λογική, σε οποιοδήποτε αισθητικό ή ηθικό κριτήριο. Δεν εξαρτάται ούτε από την καλοσύνη ούτε από την ομορφιά.
Στη δεύτερη ιστορία, την "Κυρία ντε λα Καρλιέρ", η θεματική μετατοπίζεται από το φυσικό φαινόμενο της πρόκλησης και της αναστολής του ερωτικού πάθους στη συζήτηση περί συζυγικής πίστης και απιστίας. Η αστάθεια είναι κατά κανόνα και λογική και αναγκαία. Η έλλειψη ανοχής στη συζυγική απιστία οδηγεί σε τραγικά αποτελέσματα. O γάμος, ως πολιτειακός θεσμός που εγγυάται τη συζυγική πίστη, είναι παράλογος αφού απαγορεύει μια φυσική ιδιότητα του ανθρώπου: την αστάθεια.
Στην τρίτη ιστορία, το "Συμπλήρωμα στο Ταξίδι του Μπουγκενβίλ", ο Ντιντερό κλείνει με τη διαπίστωση πως όσο η κοινωνία θα αλλοιώνει τις φυσικές ορέξεις, θα συνεχίζουν να υπάρχουν κακές γυναίκες και απαίσιοι άνδρες όσο και δυστυχισμένες ψυχές. O Ντιντερό εκθειάζει τη φύση ως πηγή ελευθερίας και καταδικάζει τις θεσμικές και εκκλησιαστικές συμβάσεις.

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.